دو کلام حرف حساب

هر چه میخواهد دل تنگت بگو...

دو کلام حرف حساب

هر چه میخواهد دل تنگت بگو...

نقطه ی عطف زندگانی..

واسه هر تصمیمی باید نشست ساعت ها بلکم روزها فکر کرد،

حالا اگه این تصمیم اونقدر مهم باشه که تمام زندگی و روزها و شب هات رو تحت تآثیر قرار بده، خب قاعدتا باید خیلی بهش فکر کرد و همه ی جوانب رو سنجید!

اینکه تو مرد عملی یا فقط حرف میزنی؟

اینکه واقعآ میخوای وارد زندگی شی، یا از یه سری مسخره بازی ها خسته شدی میخوای یه بازی جدید رو تجربه کنی؟

اینکه از خودت بپرسی حالا زوده ولش کن بابا حوصله داری؟!

اینکه جوابی واسه کسایی داری که میگن هنوز زوده و تجربه نداری؟!

اینکه تو اصلا تو خودت چی دیدی که بخوای دست به چنین جسارتی بزنی؟!

اینکه اگه میگی حس میکنی عاشقی، آیا میدونی که عشق مسولیت میاره و میدونی که حتی باید جونت رو هم بدی واسه خوشبختی طرف مقابلت و آیا آمادگی این کار رو داری؟!

از تموم سوالات و درگیری های ذهنی خودت هم که بگذری و به جواب قانع کننده ای هم که برسی و از خودت مطمئن شی، باید به این فکر کنی که آیا از وضع مملکت آگاهی؟ اقتصاد رو نمیبینی؟! گرونی و تورم رو نمیبینی؟! یارو 30 سالشه میگن چرا زن نمیگیری میگه با این وضع اقتصادی نمیشه! اونوقت چه انتظاری داری از کسی که به توی دانشجوی 23 ساله ی سربازی نرفته اعتماد کنه که آینده ی تضمین شده ای خواهی داشت؟! نمیخوای تو مدرسه ثبت نام کنی که کارنامه ات رو نشون بدی و زن بگیری!

منبع درآمدت چیه؟ فکرت واسه آینده چیه؟ اگه فلان برنامه جور نشد آیا برنامه ی دیگه ای داری که به بن بست نرسی؟ خونه داری؟ ماشین داری؟!

خب وقتی به هزار و یک سوال ذهنی خودم که شاید نه برای خودم، که برای هرکس دیگه ای پیش بیاد و باید جوابی براش داشته باشم مواجه میشم اولین جواب شاید "امید" باشه! اینکه زندگی ساخته میشه اگه دو نفر همراه باشن و تلاش کنن،

اینکه ساختن زندگی شاید چندان راحت و آسوده نباشه ولی

وقتی سر صبح کلام خدا رو به خودم یادآوری میکنم که میگه:

"برای فرزندان خود امکان ازدواج فراهم کنید تا در رزق و روزی شان گسترش ایجاد کنیم"

اونوقت کل روز رو با انگیزه ی بیشتری تلاش میکنم و فکر میکنم با هر حرکتی که میکنم یه قدم به هدفم نزدیک تر میشم!

به هرحال،

هدف مشخص شده،

انگیزه بالاست،

افکار منفی دور شدن

و همه چی آنگونه است که باید،

امیدوارم همه چیز همانطوری پیش برود که من میخواهم!

در غیر اینصورت

همه چیز را آنطوری پیش میبرم که خودم میخواهم!

بله!

همینجوریاست!

نظرات 16 + ارسال نظر
top885 جمعه 19 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:48 ب.ظ http://www.top885.ccz.ir

895623023544بهترین فرصت زندگی شما برای ثروتمند شدن مجموعه ای بی نظیر برای اولین بار در ایران برای کسانی که می خواهند بهتر زندگی کنند و از کمترین وقت و هزینه بیشترین سود را ببرند.برای آگاهی از جزییات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.
http://www.top885.ccz.ir

برو بابا خدا شفات بده!

سایلنت شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:59 ق.ظ http://no-aros.blogfa.com/

اصلا استرس نگیر عزیزم
از من که بدتر نیستی
وقتی میخواستم ازدواج کنم همه مخالف بودن میگفتن بچه ای و طاقت مشکلاتو نداری
اما من کار خودمو کردم
هنوزم به بچه بازیام ادامه میدم!!!

اینکه هنوزم به بچه بازی هات ادامه میدی خیلی جالب بود!
اونوقت یه سوال داشتم!
تصمیمی هم داری واسه اینکه ایشالله یه زمانی دیگه ادامه ندی؟!

شاه بلوط شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:03 ق.ظ http://balot.persianblog.ir/

ایشالا به برنامه ها و اهدافت برسی
با این وضعیتی که درست کردن همین امید داشتن خودش خیلیه

مرررسی
یعنی با امید هم زن میدن به آدم؟! خب نمیدن که! پس خیلی نیست!

سایه شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:06 ق.ظ http://manohamsarim.blogfa.com

توکلت به خدا باشه.اگه خدا بخواد همچین درها یکی یکی باز میشن که خودت هم باورت نمیشه

البته من عادت دارم درها یکی یکی باز شه برام! واسه همین باورم میشه!

مریم نگار شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 01:16 ب.ظ

سلام بهنام جان...
به اعتقاد من که همه این مشگلاتی که گفتی حل میشه..و مانعی جدی سر راه نیست...
فقط یه چیزه...نمیخوام ساز منفی بزنم...اصلا...
اما شرایط سنی و شکل گیری شخصیتی شما هنوز برای ازدواج کمی زوده...و این خودش مهمترین اصل در زندگی آینده شماست...
اگر بتونی چندجلسه مشاوره روانشناسی ازدواج..پیش یه روانشناس کاربلد بری...خیییییلی بهت کمک میکنه...
ببخشید که رک بودم..من تجربه اش رو بارها دیدم..

سلام مامانگار عزیز
ان شاالله که همینطوری که میگید باشه و زووووود هم حل شن موانع،
و اما در مورد سازی که گفتید منفی نیست!

خب من پیش چند تا مشاور رفتم تا الان و میبینید که کلی سوال هم بوده که هم واسه خودم ایجاد شده و هم اونا پرسیدن و جواب دادم و خب البته هنوز هم میرم و موافقم باهاتون، که اصلا نه تنها در این مورد، که در عرصه های مختلف زندگی کمک گرفتن از مشاور و روانشناس بسیار مفید خواهد بود.
ولی خب من فکر میکنم اینجانب به دلایل گوناگونی که تو شرایط رشدم بوده یه کم بیشتر از سن شناسنامه ام رشد کردم (هم از لحاظ هیکل هم از لحاظ عقلی!) و فکر میکنم که آمادگی چنین کاری رو داشته باشم،
با اینحال خیلی ممنون، سعی میکنیم با فکر عمل کنیم بانو

سایلنت شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 02:38 ب.ظ http://no-aros.blogfa.com/

نه بابا بزرگ شدنو اصلا دوس ندارم
اینطوری هرکاری دوس دارم می کنم
وقتی بدهی بالا میاریم می خندم
وقتی اولین بار شوهرم بیکار شد شام رفتیم رستوران
دوستش داشت دیوانه میشد
توقع زیادی ازش ندارم فقط همین که بچه بازیامو تحمل کنه و هر روز که دوست داشتم برام پفیلا یخره
ولی خداییش خدا همیشه هوامونو داشت
تازه اگه به من باشه 4تا بچه هم میارم
ولی شوهرم میگه ترجیح میده فعلا برام عروسک بخره..


همیشه همینجوری خوشبخت باشید ایشالله

وانیا شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 02:58 ب.ظ http://bfhvaniya.blogsky.com

سلاااااااااااااااااااااام بهنام
وای نمیدونی چقدر خوشحالم حالا که بعده خیلی وقت اومدم اینجا میبینم خبره خوش داری
وااااااااااااااااااااااااایی خیلی خوبه مشکلات رو بذار کنار فقط مثه یه مرد برو جلو

سلاااااام وانیا خانوم
راه گم کردی؟!

مرسی بانو، همین کار رو میکنم ایشالله

دختری که حرفهایش را نمیخورد(پری) شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:40 ب.ظ http://www.dhnemikhorad.blogfa.com

سلام .. همونطور که گفتی گاهی ربطی به سن شناسنامه نداره... رشد عقلی خیلی مهمه یکی تو سن 40 سالگی هم صلاحیت نداره که زندگی رو اداره کنه ولی یکی تو 22 سالگیم اینو تو خودش میبینه.. انشالهه همیشه شاد موفق باشی

سلام
خب موافقم
ایشالله شما هم موافق باشی همشهری

آذرنوش شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:08 ب.ظ http://azar-noosh.blogsky.com

الان اصلا تو مود امید و این حرفا نیستم ولی میدونم که...ازدواج خیلی سخته ...خیلیییی...

ایشالا به هدفت برسی بهنام جان...

ازدواج سخته؟!
نه باباااا اینقدر راحته!!!!

مررررسی

الف. لام. ی یکشنبه 21 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 03:45 ب.ظ http://www.inspiration90.blogfa.com

امیدوارم خوشبخت بشین ُ همه چی اونجور که دوست داری پیش بره :)

مرسی سرکار خانوم الف لام ی

سفیدبرفی یکشنبه 21 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 06:00 ب.ظ http://manoharfhayedelam.blogfa.com/

از صمیم دل براتون آرزوی خوشبختی و موفقیت دارم.
داداش بهنام امیدوارم همیشه همینطور مصمم و پر امید واسه زندگیتون قدم برداری.
همیشه همراه وعاشق و یار و پشتیبان هم باشید....

مرسی سفیدبرفی بانو
خیلی لطف دارید شما

شما هم همیشه شاد و خوشبخت باشید ایشالله

آناهیتا یکشنبه 21 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 08:34 ب.ظ

رعنا سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:54 ق.ظ http://rahna.blogsky.com

چه پست پر امیدی و خیلی هم خوب بود و خوشم اومد
همین انگیزه همه چیز رو درست میکنه ها !
انشالا که همه چیز خیلی خوب درست میشه ..

به به!
سرکار خانوم خرخون!

بعله
منم امیدوارم که همه چی با همین انگیزه ی بالا درست بشه و الحمدالله شرایط هم داره به یه سمت خوبی میره
ممنون به هرحال

آناهیتا چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 08:28 ب.ظ

به رحت خدا رفتی آیا؟!؟
چرا نیستی؟

ما که همیشه مورد رحمت خدا هستیم و هی به رحمتش میریم خانووووم!!!!
خب درگیر زندگی ام دیگه!
نمیبینی چقدر برنامه دارم؟!
پست رو خوندی اصلا شوما؟!

علی لرستانی جمعه 26 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:32 ق.ظ

سلام خوبی بهنام
چقدر نوشته هایت مثل آنوقتهای من است....منو یاد خودم میندازه...................................................................................

سلام علی جان
قربونت
تو خوبی؟
از اینورا حاجی؟ راه گم کردی؟

الف. لام. ی جمعه 26 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:25 ب.ظ http://www.inspiration90.blogfa.com

اون چه قیافیه ای بعد از اسم من گذاشتی؟! آیکون کوبیدن روی میز! :-W

خب من معذرت میخوام چرا اینقدر با خشونت با میز برخورد میکنی شما؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد